bandyLou Bandy was één van de populairste all-round entertainers van de twintigste eeuw. Hij beleefde zijn hoogtijdagen in de jaren dertig toen hij volle zalen trok met de revues waarin hij de hoofdrol speelde. Bandy was conferenciër en zanger en hij speelde in films en theaters. Naast Lou Bandy komen ook illustere tijdgenoten van hem in de musical voor, zoals zijn broer Willy Derby, Fien de la Mar, Sylvain Poons, Albert de Booy en Buziau. Hierdoor ontstaat voor het publiek een breed beeld van het theater in die jaren. Zonder dat de mensen van onze huidige tijd zich dat realiseren kennen velen van hen de melodieën en liedjes van Lou Bandy. De ouderen onder ons kunnen ongetwijfeld nog krakers van Lou Bandy meezingen en neuriën, zoals “Schep vreugde in het leven” en “Louise zit niet op je nagels te bijten”.

Deze nostalgische musical, die wordt uitgevoerd door een keur aan ervaren spelers die in eerdere producties van STAMP hebben meegewerkt, staat onder de artistieke leiding van de “grand old man” van Schagens theaterwereld, Jan Krijgsman.
Regie: Jan Krijgsman
Muzikale leiding:Piet de Groot